Tuesday 10 April 2012

PM Pangku Jawatan Menteri Pembangunan Wanita & Keluarga, So What?

Pemimpin pembangkang sekarang makin lama makin mereng otaknya, ada saja isu yang mereka rekacipta untuk kepuasan sendiri tanpa mengira logik atau tidak setiap isu yang mereka spekulasikan itu.

Perihal Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak memangku jawatan Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat pun boleh mereka jadikan isu dengan menggambarkan kononnya isteri PM, Datin Seri Rosmah akan menguasai kementerian tersebut secara tidak langsung.

Dengan kata lain, pembangkang cuba menanam keyakinan umum kononnya PM tidak mempercayai pemimpin wanita UMNO yang lain untuk mengambil alih jawatan Menteri yang sebelum ini dijawat oleh Ketua Wanita UMNO, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

Melihat kepada spekulasi yang digembar gemburkan oleh pemimpin pembangkang itu, ternampak jelas tujuan mereka hanyalah untuk merosakkan reputasi PM dan isterinya di mata rakyat.

Resam pemimpin pembangkang sejak dulu hingga sekarang rutin hariannya mencipta isu, misal kata kalau PM melantik Naib Ketua Pergerakan Wanita UMNO, Datuk Kamilia Ibrahim ke jawatan tersebut, mereka akan mengatakan PM menyebelahi Kamilia untuk menjatuhkan Shahrizat.

Jika Ketua Puteri UMNO pula dilantik ke jawatan Menteri, PM akan di tuduh sengaja menafikan hak pemimpin Wanita UMNO.

Apa saja langkah PM tentu saja akan dijadikan isu dan dispekulasikan mengikut kemahuan pembangkang sementelah pula tabie penyokong bawahan mereka ramai dari jenis makan bersuap tanpa soal jawab, lagilah mudah untuk terima buta tuli setiap isu yang dibangkitkan oleh pemimpin mereka.

Sedangkan semua maklum, langkah PM memangku sementara jawatan tersebut bertitik tolak daripada permintaan Wanita UMNO sendiri sewaktu perjumpaan tempohari bertujuan untuk memperkukuhkan perpaduan Pergerakan Wanita UMNO.

Sebenarnya, pemimpin pembangkang tahu apabila jawatan kementerian tersebut dipangku sementara oleh PM ianya akan meningkatkan semangat ahli Pergerakan Wanita UMNO untuk fokus pada gerakan menghadapi pilihanraya.

Tidak timbul isu Rosmah akan mengambil alih jawatan tersebut atau menguasainya secara tidak langsung, lagipun dalam sejarah UMNO mahupun BN tidak pernah sesekali melibatkan isteri dalam urus tadbir negara, negeri atau parti.

UMNO dan BN bukannya seperti PKR mahupun pun DAP yang menjadikan parti sebagai milik keluarga.
Post Guna BlackBerry® Je

No comments:

Post a Comment